Steinkjer videregående skole

Kode 2: informasjonsteknologi 2
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Kode 2: informasjonsteknologi 2
Medansvarlig
Eksemplarstatus
  • 1/1
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 006.7 V
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2022
Noter
  • Kode 2 (2022) er en lærebok med teori og oppgaver som dekker hele læreplanen til fagfornyelsen i informasjonsteknologi 2. Leseren ledes og utfordres gjennom faget med utforskende oppgaver, kreativ problemløsning og kritisk tenkning rundt fagets nyvinninger, yrkesretninger og dagsaktuelle temaer. De første kapitlene i Kode 2 inneholder grunnleggende HTML, CSS og programmering i JavaScript med Svelte for de elevene som ikke har tatt informasjonsteknologi 1 eller hvis de trenger repetisjon. Teorien er forklart så grundig at elever uten forkunnskaper vil henge med. Videre tar boka for seg temaene objektorientert programmering, brukervennlighet, gjenbruk og testing og datalagringsmetoder. Hvert kapittel har en oversiktlig teorifremstilling med forklarende tekst og et rikt antall eksempler som belyser teorien. Viktig fagstoff framheves i egne faktabokser, og sammenfattes i et eget sammendrag på slutten av teoridelen av kapittelet. Relevant ekstrastoff gir teorien en ekstra dimensjon og bidrar til å vekke elevens utforskertrang og nysgjerrighet. Vi har vi lagt vekt på at elevene raskt skal komme i gang med kodingen. Bakerst i hvert kapittel finner du derfor en oppgavesamling som er rik på varierte oppgaver. Her får eleven boltre seg med kreativitet og problemløsning. Løser eleven disse oppgavene får de god trening i å programmere. Oppgavene er sortert på delkapittel og merket med kompetansenivå. Kompetansenivåene er i tråd med fagfornyelsens presiserte kompetansebegrep, som innebærer de tre nivåene kunnskap, ferdigheter, og refleksjon og kritisk tenkning. Oppgavene i hvert delkapittel har en gradvis progresjon i kompetansenivå og kompleksitet. I arbeidet med nye Kode har vi lyttet til erfaringer og innspill fra lærere og elever. Hele boka er revidert med nytt og forbedret innhold tilpasset fagfornyelsen. Til Kode er det digitale ressurser for lærere og elever som følger bokas struktur. Ressursene supplerer boka og gir elevene mulighet til å utforsk
ISBN
  • 978-82-02-73999-7
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00003567nam  22003731  4500
*00140600
*008211207s2022    no     ar         00nob 9
*015  $a150408140$bBokbasen AS
*019  $bl$dL
*020  $a978-82-02-73999-7$bheftet
*025  $a9788202739997
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a006.7$zh$223/nor
*090  $c006.7$dV
*10010$aVågeskar, Eirik$d1991-$jNO$0(NO-TrBIB)1633429906333$8m
*24510$aKode 2$binformasjonsteknologi 2$bstudiespesialiserende programfag vg2/vg3
*250  $a2. utgave$bEirik Vågeskar, Hossein Rostamzadeh, Markus Johansen Sørem, Brede Yabo Sherling Kristensen ; tekniske tegninger: Terje Sundby
*260  $aOslo$bCappelen Damm$c2022
*300  $a282 sider$billustrasjoner$c28 cm
*520  $aKode 2 (2022) er en lærebok med teori og oppgaver som dekker hele læreplanen til fagfornyelsen i informasjonsteknologi 2. Leseren ledes og utfordres gjennom faget med utforskende oppgaver, kreativ problemløsning og kritisk tenkning rundt fagets nyvinninger, yrkesretninger og dagsaktuelle temaer.  De første kapitlene i Kode 2 inneholder grunnleggende HTML, CSS og programmering i JavaScript med Svelte for de elevene som ikke har tatt informasjonsteknologi 1 eller hvis de trenger repetisjon. Teorien er forklart så grundig at elever uten forkunnskaper vil henge med. Videre tar boka for seg temaene objektorientert programmering, brukervennlighet, gjenbruk og testing og datalagringsmetoder.  Hvert kapittel har en oversiktlig teorifremstilling med forklarende tekst og et rikt antall eksempler som belyser teorien. Viktig fagstoff framheves i egne faktabokser, og sammenfattes i et eget sammendrag på slutten av teoridelen av kapittelet. Relevant ekstrastoff gir teorien en ekstra dimensjon og bidrar til å vekke elevens utforskertrang og nysgjerrighet.  Vi har vi lagt vekt på at elevene raskt skal komme i gang med kodingen. Bakerst i hvert kapittel finner du derfor en oppgavesamling som er rik på varierte oppgaver. Her får eleven boltre seg med kreativitet og problemløsning. Løser eleven disse oppgavene får de god trening i å programmere. Oppgavene er sortert på delkapittel og merket med kompetansenivå. Kompetansenivåene er i tråd med fagfornyelsens presiserte kompetansebegrep, som innebærer de tre nivåene kunnskap, ferdigheter, og refleksjon og kritisk tenkning. Oppgavene i hvert delkapittel har en gradvis progresjon i kompetansenivå og kompleksitet.  I arbeidet med nye Kode har vi lyttet til erfaringer og innspill fra lærere og elever. Hele boka er revidert med nytt og forbedret innhold tilpasset fagfornyelsen.  Til Kode er det digitale ressurser for lærere og elever som følger bokas struktur. Ressursene supplerer boka og gir elevene mulighet til å utforsk
*650 0$aStudieforberedende utdanningsprogram$1SU$2Udir$9nob
*650 0$aRealfag vg3$1STREA3$2Udir$9nob
*650 0$aRealfag vg3$1STREA3$2Udir$9nno
*650 0$aInformasjonsteknologi 2$1REA3049$2Udir$9nob
*650 0$aInformasjonsteknologi 2$1REA3049$2Udir$9nno
*650 0$aVG3$1VG3$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVG3$1VG3$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aRostamzadeh, Hossein$d1966-$eforf.$0(NO-TrBIB)4088898$8m
*70010$aSørem, Markus Johansen$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1665642634370$8m
*70010$aKristensen, Brede Yabo Sherling$d1995-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1665642634371$8m
*70010$aSundby, Terje$d1948-$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)10042769$8m
*90010$aJohansen Sørem, Markus$zSørem, Markus Johansen$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Biblioteket Steinkjer videregående skoleVG3 IT