Forfatter
Tittel Grip teksten: norsk vg2. Lærebok
Medansvarlig
Eksemplarstatus
Språk
Emne
År
Noter Grip teksten er et helt nyskrevet læremiddel til fagfornyelsen og det nye norskfaget. Læremidlet legger til rette for at eleven skal oppleve faget som relevant, være aktiv i egen læringsprosess og utvikle en dyp og variert språk- og tekstkompetanse. I Vg2-boka viser vi hvordan de eldre tekstene og den kulturhistoriske konteksten kan være relevante og viktige for oss i dag. Vi viser i praksis hvordan elevene kan utforske tekst i kontekst og trekker linjer til tekster og temaer i vår egen tid. Ferdighetsdelen har praktiske kapitler der elevene først og fremst får øve selv. Kapitlene viser framgangsmåter og pedagogiske eksempeltekster. Boka har et eget kapittel om kreativitet som blant annet presenterer elevene for essaysjangeren og peker framover mot Vg3. I språkhistoriekapitlet starter vi i samtiden med tre overordnede samfunnsverdier som er viktige i vår tid, og som har preget språkhistorien: det norske, demokrati og mangfold. Kapitlet bidrar til refleksjon om den rollen språkstriden og språkhistorien har spilt for den demokratiske utviklingen i Norge. De tverrfaglige temaene er tydelig til stede i ulike deler av Grip teksten. Vi presenterer blant annet tre utforskende fordypningsoppgaver knyttet til de tverrfaglige temaene. I tillegg framheves temaene både i fagstoffdelen, i tekstutvalget i tekstsamlingen og gjennom vinklingen på oppgavene.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002716nam 22003255 4500
*00135585
*008200128s2021 no ar 00nor 9
*015 $a150339692$bBokbasen AS
*019 $bl$dL
*020 $a978-82-03-40596-9$bheftet
*025 $a9788203405969
*040 $aBokbasen AS
*10010$aBueie, Agnete Andersen$d1972-$jNO$0(NO-TrBIB)99056398$8f
*24510$aGrip teksten$bnorsk vg2$bstudieforberedende utdanningsprogram$pLærebok
*260 $aOslo$bAschehoug undervisning$c2021
*300 $c25 cm
*520 $aGrip teksten er et helt nyskrevet læremiddel til fagfornyelsen og det nye norskfaget. Læremidlet legger til rette for at eleven skal oppleve faget som relevant, være aktiv i egen læringsprosess og utvikle en dyp og variert språk- og tekstkompetanse. I Vg2-boka viser vi hvordan de eldre tekstene og den kulturhistoriske konteksten kan være relevante og viktige for oss i dag. Vi viser i praksis hvordan elevene kan utforske tekst i kontekst og trekker linjer til tekster og temaer i vår egen tid. Ferdighetsdelen har praktiske kapitler der elevene først og fremst får øve selv. Kapitlene viser framgangsmåter og pedagogiske eksempeltekster. Boka har et eget kapittel om kreativitet som blant annet presenterer elevene for essaysjangeren og peker framover mot Vg3. I språkhistoriekapitlet starter vi i samtiden med tre overordnede samfunnsverdier som er viktige i vår tid, og som har preget språkhistorien: det norske, demokrati og mangfold. Kapitlet bidrar til refleksjon om den rollen språkstriden og språkhistorien har spilt for den demokratiske utviklingen i Norge. De tverrfaglige temaene er tydelig til stede i ulike deler av Grip teksten. Vi presenterer blant annet tre utforskende fordypningsoppgaver knyttet til de tverrfaglige temaene. I tillegg framheves temaene både i fagstoffdelen, i tekstutvalget i tekstsamlingen og gjennom vinklingen på oppgavene.
*650 0$aStudieforberedende utdanningsprogram$1SU$2Udir$9nob
*650 0$aNorsk, Vg2 studieforberedende utdanningsprogram, skriftlig$1NOR1264$2Udir$9nob
*650 0$aNorsk, Vg2 studieførebuande utdanningsprogram, skriftleg$1NOR1264$2Udir$9nno
*650 0$aVG2$1VG2$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVG2$1VG2$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aMichelsen, Per Arne$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90368966$8m
*70010$aBrunstad, Endre$d1967-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90802307$8m
*70010$aClaudi, Mads Breckan$d1979-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)6020996$8m
*90010$aAndersen Bueie, Agnete$zBueie, Agnete Andersen$jNO
*90010$aClaudi, Mads B.$zClaudi, Mads Breckan$jNO
*90010$aBreckan Claudi, Mads$zClaudi, Mads Breckan$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening