Tittel Vurderingspraksis: beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
Medansvarlig
Eksemplarstatus
Språk
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
Noter Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole. Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres. I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. Slik kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001955 am 2200229 4500
*00120348
*008120315 2012 a 00nob 2
*015 $a0281011$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-42307-7$bh.$cNkr 179.00
*035 $a104540
*08231$a372.127$zh$25
*24500$aVurderingspraksis$bbeskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen $cThomas Nordahl ... [et al.]
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a55 s.$bfig.
*440 0$aDette vet vi om
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520 $aDette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole. Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres. I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. Slik kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.
*650 1$aEvaluering$0før- og grunnskolen $1372.127$2BS$9nob
*700 0$aNordahl, Thomas$d1958-$emedarb.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening